november 02, 2008

Och så var det det här med geografin.

Eftersom jag inte gör/säger/upplever något roligt själv för tillfället så väljer jag att fortsätta citera andra som har mycket mer eh...vettiga saker att förmedla.

I tisdags kikade vi på Rosa Bandet-galan. Jag ringde in för att skänka pengar som den goda medborgare jag trots allt är. Inte alls för att jag ville vinna en ny bil, utan jag tyckte helt enkelt att forskningen var värd mina surt förvärvade 9,90 riksdaler. Kalla mig givmild, det är bara förnamnet.

Hur som helst så hade jag inte lika tur som den skånske gubbe som kom fram och fick prata med Hasse Aro där han stod vid den nya röda bilen.

När han pratade med skåningen så kommer det upp en sån där ruta i nederkanten av bilden där det står "Gunnar Johansson, Vebberöd".

Ingen tänker mer på det och jag är mest bitter över att det inte stod "Maria Nyström, Skellefteå" i rutan istället.

Plötsligt utbrister JP:

-Vebberöd? Vad är Vebberöd?

-Det är väl där han kommer ifrån. antar jag.

-Jaha. Ja, jag trodde det var färgen på bilen!

Snart har jag material till en ny bok "JPs samlade grodor vol. 1"

3 kommentarer:

Anonym sa...

Har tyvärr inget att säga till mitt försvar denna gång..måste nog lära mig att tänka innan jag öppnar munnen tror jag :P

Anonym sa...

Jp ar ju en riktig floskel-kung alltsa ;)

Laser du na om oss? Jag sager som du brukar, skriiiiiv naa :)

Saknar dig kompis! Kramar

maria sa...

Haha, jag ba "vem är asiagirl" nu har jag blvit spammad av nån jävel! =)

Jo, klart jag följer JAKE4 med största spänning, ni verkar ju ha det tokbra!

Saknar dig med. Lev und må! kram