november 06, 2008

Angående det där med att falla för fel killar.

Jag och mamma promenerade på stan idag när vi fick syn på tre vakter som ledde en man i 25-årsåldern i handbojor.

Jag såg hur mamma utvecklade en rynka av avsmak mellan ögonbrynen när hon fick syn på honom. Därför kunde jag inte låta bli.

-Men kolla, där är ju Erik. Han som skrev en massa snusk i min studentmössa!

Scenen som följde var den roligaste jag upplevt på länge. Jag har aldrig sett en par ögon spärras upp vidare. Ett par näsborrar som var mer enorma än tjuren Ferdinands. Eller ett par ögonglober med större diameter. Ni vet den där svarta kvinnan på youtube som kan ploppa ut ögonen. Just hon, hon ligger i lä.

Sen sa jag att jag skämtade. Lite för tidigt för att hinna fånga hela spektaklet på bild, tyvärr...

1 kommentar:

Anonym sa...

maria, maria! jag ångrar mig=D jag kommer hem imorgon!