november 03, 2008

Mamma II

Rollerna är ombytta här hemma. Min mamma har börjar dra pappaskämt. Jag är ganska negativt inställd till denna tämligen krystade form av humor. Speciellt när den kommer från min egen mor.

Följande scen utspelade sig idag på Beckers färg. Jag och mamma skulle låna hem tapetprover till vardagsrummet och bad en kvinna om hjälp.

-Få se, det här med bårder, är det inne nu, undrar mamma.

-Nja, alltså det kommer ju alltid att finnas men just nu är det inte så populärt, svarar tapetkvinnan.

-Man kan väl säga att det inte riktigt är på tapeten nu, höhöhö!

-Eh, nej...precis.

Tapetkvinnan skruvar på sig. Mamma skruvar på sig och jag är vid denna stund lika nerskruvad som en korkskruv i en vinare en fredagkväll. Känner mig som tretton igen. "Meeen morsan, gud vad pinsamt"

Hon märker sedermera att skämtet inte går hem, säger "då lånar vi hem de här då" och traskar ut ur butiken.

5 kommentarer:

Johanna sa...

medan mamma kör den här "tre rullar för femtio pix?! det tar vi!" sedan traskar hon ut ur vilken random butik vi nu råkat halka in på...

Anonym sa...

Jag tycker det var roligt ;)

Anonym sa...

hahaha, jag trodde att du menade att hon hade börjat dra "din pappa..."-skämt:) Det hade vart roligt:)

Anonym sa...

hihi, det hade förmodligen varit betydligt roligare!

polacco 2.0 sa...

Klockrent!