november 17, 2008

Notsojävlafunky.

- Har du nya skor? Nä, jag ser det, du borde köpa nya.

- Konstig tröja, vad är det för jävla färg, den är då inte gul.

- Vad är det med dig idag, du ser nyknullad ut.

- Varför har du på dig en pyjamaströja i frotté?

- Vad har du gjort med håret idag då? Konstigt.

- Du har pojkform.

- Du och Kicken från Poodles är jävligt lika.

- Du ser ut som en flata.

- Från Ryssland.

- Man ser ju på dig att du inte är en stjärna på dansgolvet.

- Och ingen jävel på kärlek heller.

Vad är detta? Mobbning på lågstadiet? Reinfeldts samtal med Göran Persson? Anna Book på uttagningen till Let's Dance? Nejnej, det är en helt vanlig dag på jobbet med Funky Fred. Jag? Jag är from som ett lamm. Alltid.

En gång visade han dock prov på en mänsklig sida. Det var när jag ville ha hjälp att lägga in videoklipp på bloggen. Då fick jag mig den här bilden tillsänd.



En pedagog uti fingerspetsarna...

3 kommentarer:

Funky Fred sa...

Jag har sagt ETT, eller MAX TVÅ av dessa påståenden. Resten är det HON som sagt till mig, och jag har bara kontrat med ett "Duuuja".

Och hon har konstaterat att jag borde vara den enda som lyckas läspa på just det ordet också, Duuuja.
Så hon är inte så jävla kul att jobba med ska ni vet.

maria sa...

I've taped it all...så det finns liksom ingen anledning att neka i detta fall.

Funky Fred sa...

Aja, det var väl jag då.
(men tror ändå inte det, not guilty until proven guilty in the court of law. Och ja, Cops är min favoritserie)

Någon smart lirare som vill gå charmkurs hos mig för en liten symbolisk summa? Isf kontaktar ni Maria så kan hon boka tid och sköta det administrativa.