november 14, 2008

Fredagscitatet X

Idag har jag inte ens något fredagscitat att bjuda på. Så illa är det. Jag hade tänkt skriva om när jag och JP snackade norrländsk litteratur och hon trodde att Torgny Lindgren skrivit "Palten" istället för "Pölsan". Men det blev inte så kul.

Sen hade jag tänkt skriva om Sandras specialsoppa på köttbullar och kål, men fick inte riktigt till det.

Till sist fick jag för mig att sno ett citat så att alla blir nöjda och glada:

Två tjejer ~14 sitter och pratar om allt mellan himmel och jord.
Tjej 1: Vet du, man får välja vilka kläder man ska ha när man blir begraven.
Tjej 2: Får man? Jag skulle nog vilja ha mina Diesel-jeans och min Fjällrävenjacka.
Tjej 1: Ja, man måste ju ha något bekvämt men samtidigt snyggt.
Tjej 2: Tänk om man inte hinner välja innan man dör. Då kanske typ mamma väljer kläder till mig. Om hon valde typ manchesterbyxor och en Cubus-tröja så skulle jag döö!

Jag vet inte varför, men det här känns som något som Tove har sagt...

Trevlig helg!

1 kommentar:

Anonym sa...

Koolt! Då gäller det helt enkelt att skaffa sig skulder på ett sätt som rådet kan ha överseende med. Det här öppnar för oanade möjligheter.
Tack för efterforskningarna!