november 05, 2008

Det ska börjas i tid.

Igår jobbade jag på årets första julbord.

Det är den femte november och jag är redan less på Carola och hennes överpretentiösa "Barrabababam-little drummer boy". Den blir liksom inte bättre bara för att Blues är med. Hennes skiva snurrades om och om igen hela kvällen igår. Ska det fortsätta så här så kommer jag att vara psykiskt nedbruten och fysiskt ledbruten långt innan julafton.

Igår smakade jag även lutfisk för första gången. Ungefär som en smaklös tvättsvamp som ramlar sönder inne i munnen. Inte att rekommendera.

Sedan så var det uppdukat för valvaka med ost och vin och godsaker hos aös. Jag har kommit underfund med att jag är för gammal för att vaka. Gjorde man det inte till Lucia när man var fjorton ska man faan inte ge sig in på det när man är tjugo "bara för skojs skull". Men skoj var det i och för sig.

Dock slumrade vi alla till innan segern var klar. Grattis Obama. Grattis världen!

Inga kommentarer: