november 26, 2008

Kära tomten..

Här kommer första delen av min önskelista.

Jag är väldigt dålig på att använda långkalsonger. Jag lever kvar i en slags högstadiementalitet och tycker fortfarande det är coolt att inte ha långkalsonger. Eller var det så att byxorna man hade på den tiden var så tighta att de inte rymdes? Jag minns inte.

Här om dagen var det många minusgrader och snöade dessutom jävel. Just då tyckte jag att det vore en bra idé att bege sig ut på en uppfriskande promenad och samtidigt passa på att årsinviga långcashen.

Rotade igenom garderoben utan att finna vare sig långkalsonger eller täckbyxor (det skulle vara absolut sista utvägen, jag är way too cool för täckbyxor, speciellt såna av märket Dobsom) Det enda jag hittade var vad som såg ut som ett par stringtrosor med hellånga ben.

Det kunde väl inte? Var det möjligt? Jodå, nog var det mina långkalsonger som sett sina bästa dagar...för ungefär 8 år sedan. Men jag hade inte så mycket till val så jag drog på mig dem. De kylde mer än vad de värmde. Och jag fick sätta mig på spisen för att tina upp när jag kom in igen.

Under hela promenaden höll jag andan och bad till Gud att jag inte skulle bli påkörd eller halka och bryta benet. Att ambulanspersonal skulle måsta klippa upp mina byxor skulle nog vara höjden av pinsamhet.

Därför, kära tomten, önskar jag mig ett par nya långcash i julklapp!

4 kommentarer:

Johanna sa...

mina är hallonröda å är king!

Tea Lindholm sa...

i sthlm behövs inga långa kalsipper

Anonym sa...

På allvar Marre, det är bara du och japanerna som uppskattar det där TV-programmet! ;P

Mathias Forsström sa...

helly, helly hansén. han är kungén!