november 11, 2008

Kusin Vitamin

Min kusin är hemma i Skellefteå på besök.

Hon är ingen vanlig kusin. Hon är nunna och bor till vardags på Vadstena Kloster. Känns skönt att jag har kontakter för en plan B om plugg-/Australien-/Stockholmsplanerna till våren går i stöpet. Ingen mer bingo, då blir det celibat och böner istället!

Hon är ingen vanlig nunna heller. På fredag ska vi blanda drinkar. Jag har lovat Kalles blåbärssoppa-likör43-vispgrädde som omväxling till nattvardsvinet. Jag tror det kan bli en hit.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ibland vill även jag bli nunna. En tyngande syn på genus och kön brukar dock hindra mig.

bodja sa...

go Gud, liksom!

Anonym sa...

Tror som sagt inte de släpper in mig, så du får nog försöka själv. Vet förresten vad som händer med eventuella skulder man har när man går i kloster? Jagar indrivare munkar och nunnor?

Anonym sa...

Väntar spänt på svar! Det är faktiskt något jag funderat på ganska länge.