november 25, 2008

Tala är silver, tiga är guld.

Efter förra veckans avslöjande om min fejkkulturella image var det som att en sten föll från mitt hjärta.

Sviterna efter detta är att jag har gått och blivit brutalärlig. Om allting. Ni vet ungefär som man är på fyllan när man vågar erkänna att någons skor faktiskt är tokfula. Eller att någons nya frisyr inte blev så bra after all.

Jag gick lite för långt i min nyvunna ärlighet och råkade avslöja för min mamma att jag feströkt. Sen var jag så uppe i varv så jag råkade avslöja min bror också. Förlåt.

Det roligaste var ändå att hon inte trodde på mig. Fraserna "Visst säger du så där bara för att se hur jag reagerar" och "Nu skojar du med mig" upprepades ungefär 16 gånger under samtalet. Till sist gav jag upp och övergick till att prata om vädret.

-Undrar om Leo måste ut och ploga imorrn?

3 kommentarer:

Johanna sa...

Mama K, jag hade velat se henne då du berättade!

Funky Fred sa...

"Ni vet ungefär som man är på fyllan när man vågar erkänna att någons skor faktiskt är tokfula. Eller att någons nya frisyr inte blev så bra after all."

Behöver man verkligen vara på fyllan för detta ?

Fredrico aka - brutally honest.

maria sa...

Nej. Det är ju din standardfras varje söndag. Fast du kanske är full på jobbet? Det skulle förklara en hel del...