november 20, 2008

Fredagscitatet XI



- Det är humlornas sätt att flyga som skrämmer mig.

Dessa bevingade ord myntades av allas vår Färjan-Håkan. Ni vet den där bartendern från tv-programmet "Färjan" som har ett välblekt leende av guld och klippkort på solariet. Han som raggar på all i kjol och förmodligen får ligga mest i Sverige just nu.

Lyssnade på RIX igår morse när han var där på intervju. Vad som jag trodde skulle bli en orgie i snygga brudar-sex-höhö-machosnack urartade redan i inledningen när Håkan avslöjade sin stora rädsla. Och det var som sagt ingen vanlig Svensson-rädsla.

-Det är humlornas sätt att flyga som skrämmer mig, förkunnar han.

SAY WHAT!? Vem kläcker ur sig något sånt? Det här är nästa steg efter att ha angett kvalitetsporslin som intresse. Det här är stort. Dock tycker jag att han släpper den här nyheten i lite fel tidpunkt i hans karriär. Jag tycker han borde väntat tills "Färjan" slutar sändas, folk börjar sakta men säkert glömma bort vem Färjan-Håkan är och livet börjar så smått återgå till det normala igen.

DÅ, som ett åskoväder en klar sommardag, som blixthalka i september, som en bomb över Hiroshima. DÅ ska han släppa nyheten.

"Färjan-Håkan talar ut om sin stora skräck; Det är humlornas sätt att flyga som skrämmer mig" Så kan han gotta sig åt ytterligare 15 minuter i rampljuset.

Trevlig helg!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, men va fan marre, det är ju lite läskigt! Dom ska ju inte kunna flyga för tusan! :O :P

Anonym sa...

maria, du växer lite dag för dag i mina ögon. alltså inte i tjocklek utan i kvalite. jag menar, det är jonasadfeeling på det är. vi är vänner, alltså wiiiieeee, vi är vänner!

nu ska jag gå och skryta för någon!

maria sa...

Wow, vad glatt livet blev helt plötsligt! TACK. Jonasadfeeling är kanske det bästa adjektivet man kan få höra, SAOLs ordlista nästa!=)

nu ska jag gå och skryta för någon!