november 19, 2008

Beep-beep.

Kikade in på ams.se för att känna mig duktig. Väl där så fick jag syn på en intressant platsannons.

SÖKES: Koreograf samt koordinator till Brolles överkropp inför kommande reklamfilmer för MQ.

Jag blev genast sugen på att söka, det kan ju inte vara så svårt att göra ett bättre jobb ifrån sig än den lekman som har lärt Brolle sina moves i Fashion-reklamen. Känns dock ändå djärvt och nytänkande att kombinera en gigantiskt hängande gamnacke med spasmiska och okontrollerade armrörelser.

Nytänkande, men ändå går det inte hem. Det verkar som att koreografen har varit på ett Friskis & Svettis- pass just innan. "Och så rullar vi axlarna bakåt och slappnar samtidigt av i nacken". Sätt på Brolle ett par trikåer och rosa benvärmare så hade han platsat på vilket medelpass i vilken gudsförgäten gympasal som helst.

Att han sedan slaktar Bowies "Fashion" så till den milda grad att spypåsar borde delas ut till alla kanalens tittare är en annan femma. Men bidrar verkligen till att göra hela grejen än mer oförlåtlig.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Tackar tackar och må den lilla människan ärva jorden... eller nåt.

Jag kommer lugnt söka det där jobbet, eller något inom den spännande kategorin "buddhistpräst".

polacco 2.0 sa...

Haha:-) Och jag har ikväll varit på just Friskis&Svettis. Medelpass - javisst!

Så bara jag blir en tillräckligt intressant person för mediasverige och MQ så kanske mitt rörelsemönster räcker? Eller är det då jag anlitar koreografkonsult Maria?

Funky Fred sa...

Koreografkonsult? Har du sett henne på dansgolvet?

Fritte Mobil sa...

Det är tur att din andra söndagskamrat är en blekfet skäggig korsning av gandhi och mandela...

peace and love notsofunky

maria sa...

Det känns verkligen...tryggt.