december 01, 2008

Fredagscitatet XII

På en måndag? Ja, jag vet. Beklaglig uppdatering i helgen på grund av jobb och Junior Boys i Umeå. Detta citat är dock så extraordinärt att jag inte vill vänta tills fredag med att dela med mig av det. Håll till godo.

Jag och en vän är på Bokia för att hämta ut en bok som hon har beställt. "Lycka" av Dalai Lama.

-Hej, jag skulle hämta ut en bok. "Lycka".

-Okej, och ditt namn var?

-Dalai Lama.

Och om än bara för ett ögonblick så förbyttes expeditens julstressiga vardag till en glittrande skrattfest utan dess like (nåja). Hon blev i alla fall glad.

3 kommentarer:

Anonym sa...

hahaha det här förgyllde min dag ganska så mycket! även de två inläggen ovanför detta, i synnerhet etiketterna. Hela bloggen faktiskt. Hela du egentligen!

Anonym sa...

(ps det var jag som skrev jonasadkommentaren förut. så du vet. guds frid!)

maria sa...

Hihi, jag blir som så glad. Tack så hjärtligt och tack för i helgen!=) Dina belongings finns på östra Nygatan för tillfället!

Kunde nästan lista ut det där med jonasadkommentaren!=)