oktober 09, 2008

Trav.

Nu när nya Norran är här läser jag allt. Den blev fin, tycker jag.

Imorse läste jag till och med travsidan. Inte så spännande eftersom jag inte kan nånting om "sporten". Min enda närkontakt med hästar är ju som sagt ridskolan. Och dalahästen. Men hur som haver så tycker jag det är kul att läsa vad travhästarna heter. I travbranschen är de väldigt nytänkande och dissar fullkomligt namn som Pållen, Brutus och Brunte.

Inom travsporten ska man sticka ut och gärna döpa sin fåle till Glimåkras Super Furry Foxy Roxy eller liknande. Jag hittade dock min favorithäst bland namnen i tidningen.

Media Hora. Vem faan döper sin häst till Media Hora? Okej att det är ett spanskt namn, men man måste ju tänka lite internationellt och räkna med att hästen förmodligen kommer slå igenom i stora Sverige...ehum.

Jag tror jag ska börja titta på trav enbart för att höra kommentatorerna under loppet. Så vansinnigt roligt.

- Vad tycker du om Media Horas lopp?

- Mediokert. Hon har så mycket mer att ge.

3 kommentarer:

Anonym sa...

- Media Hora faller på upploppet Kan det vara så att han inte håller för den mediala pressen?
Jag hävdar att var travfotograf måste vara världens mest lömska jobb. Kolla på alla bilder i typ travronden eller liknande (norrans travdel kanske). DET ÄR SAMMA BILDER HELA TIDEN! Hur kan man betala någon för att ta exakt samma bild som någon tog förra veckan? Varför inte bara ta en helt random bild på en häst och sätta in den varje vecka? Spelar det någon roll?

Ja, det är i och för sig inte sämre än mycket annat som sänds i burken (och det är ju lite kul att de har Therese Alshammars storlek på dräkterna.

Linda sa...

Jag förstår vad du menar, våran häst heter Bromsa, tänk dig henne på upploppet :P Blev det fler skulle dom heta Koppla och Gasa, enligt min mening alltså :)

superduperkillennumberone sa...

Pappa skickade ett sms för någon dag sedan där det stod: "Jag är på Solvalla, hur mycket ska jag satsa på häst nummer 7, lopp 8? Den heter "Din Mamma".