oktober 31, 2008

Bond.

Röda mattan var utrullad. Bubblet på plats. De vackra gästerna likaså.

Av tidpunkten att döma kan man lätt tro att jag är full.

Det är jag inte. Jag önskar dock att jag var det, för ikväll har jag varit på premiär av "Quantum of Solace". Den hade nog varit bättre efter ett par öl.

Och för undertecknad som aldrig tidigare sett en Bondfilm kan det tyckas lite overkill att gå på premiären kl 00.07, men det tyckte inte jag.

Dock blev jag tämligen besviken. Så här lyder resumén.

"Pang-pang och vild biljakt. Pang-pang i en båt. Oh, snygg tjej! Pang-pang i ett flygplan. En annan snygg tjej! Sen avslutar vi med lite pang-pang på ett brinnande hotell"

Jag fattade ingenting. Vad hände med killen med pottfrilla och stödkrage? Varför var M så lik den gamla groupiefrisören på Ki? Vad fan betyder "solace" och hur dog gubben i bagageluckan?

Så många frågor, så få svar. Nej, Bond var för mig en besvikelse av stora mått. Den inkasserar ändå två plus av fem möjliga. Det andra enbart för Daniel Craigs fina bringa.

1 kommentar:

polacco 2.0 sa...

Antar att du sover vid detta laget, med tanke på 00.07-tidpunkten för då du var på premiären.

Själv så känner jag mig lite mer beige, och ska se den nu ikväll. Alltså 31 okt kl. 18.15

Vad sägs om recensionskaffe snart?

(äntligen några nya foton från Sydostasien hos polacken!)