oktober 22, 2008

Jag hatar den här stan.

Jag hatar den här stan för att det alltid händer så mycket.
Var tolfte torsdag har stan öppet till 21, lite väl saftigt i mitt tycke.

Jag hatar den här stan för att den lever på gamla meriter.
SM-guldet 1978 och Eiffeltornets Alimakhiss är givna favoriter.

Jag hatar den här stan för att det luktar så illa på Möjligheternas torg.
Gammalt piss och stekos från Kebabmannen, vart är närmaste papperskorg?

Jag hatar den här stan för att alla heter Lundmark eller Marklund.
När invånarna skulle folkbokföras måste någon ha somnat en bra stund.

Jag hatar den här stan för att vi tycker att vi är så bra på musik.
Face it, Sahara Hotnights är från Robertsfors och skulle hellre dö än att flytta hit.

Jag hatar den här stan och ändå bor jag kvar.
Måste ha något att göra med att luften är så klar.

Fast egentligen kan jag skylla på Bush och hans finanskris
att jag inte ens har råd med en biljett till Paris.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Fuck Bush..Till våren drar vi härifrån :)

Anonym sa...

Kvällens avsnitt var ju rövdåligt förra var asbra.
Det bästa var när den dryga snubben menade att han var så ödmjuk för att han tyckte om en tjej som var "smårund" och hade glasögon.

BTW tror jag inte du kommer undan alla coola saker som händer i olika städer. Det händer för mycket coola saker överallt. Fast vem är jag att snacka liksom...?

Anonym sa...

Ja precis, han, fast de andra var ganska dryga också, förutom den homosexuella killen, han verkar typ vettig.

Jag tror det är bra att inbilla sig saker, annars skulle det vara så tråkigt.
Jo, i och för sig händer det typ koola grejer här hela tiden.
Det går typ bra men det är aldrig kul att gå runt och sälja sig själv.
Jag varit på en intervju där jag iallafall hörde till de 20 bästa av typ en miljon sökande, och har typ åtta seriösa ansökningar jag väntar på svar från.

Hur funkar Skell då (förutom hatet)?

Anonym sa...

jag säger bara AUSTRALIEN!

Anonym sa...

Det var något om en explosion hängde inte med (om jag hade varit lite mer omogen hade jag skrivit något om en "love-explosion" utanför parenteserna).

Jag bor för närvarande hos snälla släktingar i väntan på en inkomst och bostad. Jack har studentrum där han delar kök med typ 16 pers, så bara jag börjar dra in lite cash ska vi börja jaga en stekig lägenhet.

Då förstår jag att hatet ligger på topp... Tack för att du påminde mig förresten, jag har typ inte lyssnat nåt på MNK den här säsongen, det ska dras ner omedelbums!

Anonym sa...

Skelltown äger ju Maria! Jag längtar dit varje dag!
(Du har rätt alltså, det är svårt att vara ironisk på internet)

maria sa...

Jag förstår dig, här har jag gått och inbillat mig att gräset är grönare i Hufvudstaden. Jo tjena liksom!