oktober 28, 2008

Idag har jag fyndat.

Idag skulle jag köpa en present till bror. Istället hittade jag The Fine Arts Showcase "Radiola" för 69 riksdaler. Braskitbraskitbraskit.

Sen fick jag för mig att jag skulle köpa en bra flaska vin och ge bort i present. Sånt borde ju ändå uppskattas när man blir 22. Eller en flaska whiskey.

Det slutade med att jag köpte billigt vin. Men det lät gott. Jordiga toner med inslag av geléhallon och svarta vinbär. Allt vin låter iofs gott på beskrivningen. Tills dess att man korkar upp det och det smakar jävel ändå.

Jag tror jag skulle bli en bra vinbeskrivare. Jag skulle i alla fall vara ärlig. "Surt vin med en fyllig kropp av ättika och bitter men välkomponerad eftersmak av omogna citrusfrukter".

2 kommentarer:

polacco 2.0 sa...

Lämna in ditt CV. Eller nej förresten, ta och sök den utannonserade tjänsten som Verkställande Direktör för Systembolaget!

(Tycks mig ha läst annonsen i DN för några dagar sedan, hittar den dock inte på nätet)

In vino veritas!

maria sa...

Jag tror jag ska göra det! Lär ju vara bättre betalt och finare flytande förmåner än på bingon iaf!