oktober 14, 2008

Bert Karlsson.

Ibland undrar jag var logiken ligger?

Var finns logiken i att Skåne tillhör Sverige? Hur logiskt är det att Batman blir Läderlappen på svenska? Och vem faan anser att Bert Karlsson är Sveriges svar på Jamie Oliver?

Det där sista lät ju jättekonstigt tycker du, men faktum är nåt ljushuvud på TV4 tyckte att det var en superidé att låta Bert bli programledare för nya Mat-akuten, där man undersöker skolmaten och lär barnen äta nyttigt. Jamie Oliver var programledare för den brittiska versionen av programmet.

Men hallå liksom? Bert Karlsson ska lära barn äta nyttigt! Det här känns inte riktigt bra. Det är ungefär som att sätta en laddad pistol i händerna på en tvååring och säga "Gå ut och lek i trädgården nu". Eller som att sätta en falukorv i händerna på Kikki Danielsson och säga "Varsågod, Kikki. Gör nu något konstruktivt av den här situationen".

Man vet utgången från början. Det kommer inte sluta lyckligt.

Nu kanske du tycker att jag borde se programmet innan jag uttalar mig, men det är inte riktigt min grej. Förutfattade meningar är skiten. Sist jag såg Bert Karlsson var på ett mittuppslag i Aftonbladet för ett par år sedan när han satt och jäste naken i ett badkar fyllt med mjölk.

Då lyckades jag just så pass hålla tillbaka en serie kaskadspyor. Sedan dess har jag undvikit allt den mannen har tagit för sig och kommer göra detsamma med "Mat-akuten".

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du är så rolig! haha

maria sa...

Tack du!