oktober 13, 2008

Stockholm goes Norrland.


Jag har haft besök från Stockholm i helgen. Niklas fick se Norrland från dess bästa sida. Och vi har haft det så trevligt att jag inte har haft tid att blogga. Sen lät det krasch-boom-bang i datorn och enligt osäkra källor så var det mitt fel, så nu sitter jag med pappas supertröga bärbara och försöker knåpa ihop ett inlägg.

Jag försökte vara en bra guide i helgen och visa alla sevärdheter i staan. Vi gick ut hårt med hockey i torsdags, vinst för AIK och nästan alla var nöjda. På fredagen skulle vi självklart titta på Möjligheternas torg och stadens stolthet, fontänen "Lyftet". Jag vet inte om det var denna skräckupplevelse som fick oss att känna att Skellefteå inte riktigt räckte till, så vi styrde kosan norrut till Lule för att titta på Plannja och riktig basket. Sen upp en sväng på Vitberget, dit jag kan tipsa kommunen att skicka sommarjobbare med röjsåg nästa sommar.

Hockey igen på lördag. Mannen med guldleendet lyckades charma byxorna av både Ruthie och Sten-Georg...eller om det var tvärtom. På kvällen en barrunda som inleddes på Olearys, vilket verkar ha gått och blivit en ungdomsgård för 90:or, fortsatte på ett tämligen tomt Balzac och avslutades för vissa i fosterställning i knäet på Odenkvinnan. Vette tusan vad han charmade av henne. Kjolen?

Vad passade bäst en kylig söndagseftermiddag i oktober? Mys med film? Fika? Promenad i solskenet? Nejdå. Nu snackar vi damfotboll... denna styggelse till sport. Förlåt, det var hemskt trevligt, tårna frös fast, George underhöll och jag fick Gott&Blandat. Dessutom vann Sunnanå, så det blev en riktigt bra avslutning på en ännu bättre helg.

2 kommentarer:

polacco 2.0 sa...

Bra resultat på matchen i lördags bör tilläggas.



(telefonsamtal i trängseln på väg ut från Kraft Arena)
R: Du är också på hockey ikväll! Stod bakom dig.
M: Du skulle ha ropat!
R: Gjorde det, men du hörde inte.

Tur att du hör när mobilen ringer, då du inte hör min hesa skrikande röst;-)



Börjar fundera.. Inte läste du turismkursen, under de gyllene gymnasieåren? Gruppen från England, Landskyrkan och en improviserad föreläsning om kyrkstigen på engelska i bussen? Eller så minns jag fel.

Linda sa...

Jo det är jätte kul att få se vad som händer med alla :D