oktober 17, 2008

Mål i livet.

Jag är egentligen en ganska enkel tjej.

Mitt största mål i livet är att lära mig spela munspel. Och att kyssa någon högst upp i Eiffeltornet. Och så måste jag lära mig texten till "När Sofia dansar go-go" utantill. Annars är jag rätt nöjd.


Det går inge vidare med nåt av ovan nämnda.


Det tog fyra veckor för mig att fatta att man kunde blåsa både utåt och inåt i ett munspel. Det närmsta jag har kommit Frankrike var när jag, iklädd en randig tröja, ska upp en baguette och lyssnade på Edit Piaf samtidigt. Att jag fortfarande bara har lyckats lägga "Det är jädrar i det snuset, gung i hela ordenshuset när Sofia spräcker kjolen i en go-go" på minnet är inte heller särskilt beundransvärt med tanke på hur ofta jag lyssnar på låten...


Men jag är inte bitter. Ikväll ska vi fira Anna som fyller 20 och dricka oss berusade och glömma bort eventuella misslyckanden i livet. Vad gäller födelsedagsbarnet själv så har hon legat i en sovsäck utanför systemet sedan i tisdagseftermiddag. Det här kommer bli kul! Grattis!

2 kommentarer:

ShawnPierre sa...

´*fniss* ibland har man tur.
heter du Maar? Vin-kväll.. jag myser.

ShawnPierre sa...

corona.. det e kanske sant som dom säger att kvinnorna i norr är mer män än vad männen i stockholm, åtminstone mig;)*fniss*