oktober 16, 2008

Frasse.

Ikväll ringde Frasse. Frasse vem? Jamen Anders Franzén. Från Knivsta. Hemskt sympatisk kille. Och nej, vi känner inte varandra. Trevligt samtal ändå som följer:

-Hej, det är Maria.

-Ja, hej det är Frasse.

-Eh...Frasse?

-Men haha...daah! Vad rolig du är då!?

-Hmm...alltså va?

-Ja, har jag inte hamnat på Enebyvägen?

-Näsch, du har hamnat uppi Schälläftä.

-Jaså, ja då har jag slagit fel riktnummer. (för -070 är ju ett inte alls ett flyktigt riktnummer)

-Aha, men ingen fara, hörrdu.

-Men tack ändå för att jag fick höra din trevliga och ljuva stämma. (här kan jag ha lagt till några superlativ själv)

-Eh, ja...detsamma, det var...trevligt!


WOW, jag tror Frasse kommer bli en såndär människa som jag kommer ringa och plåga på söndagkvällar när jag är bakis och har tråkigt och säga "Berätta vad du har gjort i helgen, vilka vakter skämde du ut dig för på krogen, vilken tjej drog du hem? SÄG!SÄG!SÄG!"

Han kommer nog hata mig, men ringer man fel och är sådär trevlig så får man skylla sig själv. Jag känner mig lite som the Cable Guy, fast i aningens mer psykisk balans. MWAHAHA!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Lovley Daarling:)
Hände mig en gång också.. en riktig stalker.

maria sa...

haha, verkar dock som att det är jag som blir stalkern i detta sammanhang..

ShawnPierre sa...

of course darling.. men ändå.. samma sits