september 27, 2008

Saker att göra en lördagkväll när dina vänner lämnat staden/jobbar/är på konstiga fester.

*Titta på "Musikmaskinen", "Sing a long" eller annan högkvalitativ TV och tacka Gud för att SVT finns.

*Där de förövrigt visar "Orup & Lena"!!

*Läsa modebloggar och tänka att jag kommer aldrig bli som dom. Och djupt i mitt inre försöka tränga undan en önskan att vara som dom.

*Ta en snus, försöka läsa "Snö" och förbanna den pajas som gav Orhan Pamuk Nobelpriset.

*Rensa ur plånboken på gamla kvitton. OBS! Alltid jätteroligt!

*Ringa en full vän och få en alkoholstinn kärleksförklaring "Asschå, du e väääärldens bäschta kåmpissch, jag loooovaar".

*I sin ensamhet dricka sig berusad på billigt rosévin, ringa en vän och ge en alkoholstinn kärleksförklaring "Asschå, du e väääärldens bäschta kåmpissch, jag loooovaar".

*Försöka slicka sig på armbågen.

*Lyssna på föräldrar med vänner när de dricker vin och får något drömskt i blicken när de talar sig nostalgiska om rulltrappor på EPA och Barnens Dag.

*Dricka Pisang Ambon och klura på hur mycket färgämnen de egentligen har slängt i den.

*Äta en bit kladdkaka som inte alls blev kladdig och förbanna sig över det utan tvekan största I-landsproblemet genom tiderna.

*Planera ett terrordåd.

*Genomföra det.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jaja, och glöm inte bort Per Gessles lilla flört med tysk porrtechno (iallafall i titeln) "Spegelboll". Jag menar "vem vill ha kontroll under spegelboll?"
Seriöst?

Tack för listan btw. For future reference så funkar den också när man är förkyld och är allmänt tragisk.

Anonym sa...

Du får rolla ner någon gång så ska vi nog gräva upp några dinosaurier.

Anonym sa...

Shit! Nu inser jag att det var till dig jag borde ha ringt nu ikväll... Du är en bra kompis:)

Och om man inte vet vad man ska göra med sitt liv så tipsar jag hett om att läsa typ konshistoria A och flytta till Uppsala. Studentlivet här är oförklarligt bra, man har helt enkelt inte levt livet förrn man har "pluggat" i Ups.

Anonym sa...

Hola Maria!

I fredags när en trevlig trio lunchade så kom frågan på tal om inte polacken borde börja blogga. Sagt och gjort - bienvenido!

http://polacco.blogg.se/

maria sa...

Britta; Okej så du tycker alltså jag ska pallra mig söderut och vara bakfull på vardagar som Ronny avslöjade att du hade varit :P

Det låter hur som helst mycket lockande..!

superduperkillennumberone sa...

En sak är säker, man ska aldrig någonsin under några som helst omständigheter dricka Pisang Ambon. Det finns bara en sak som är värre än att dricka denna styggelse till likör, och det är att dricka just denna styggelse till likör blandad med ljummen mjölk med banansmak :O

Förresten så glömde jag en grön tröja, ett kasettband och möjligtvis en bilnyckel när vi var hemma hos dig på kräftskiva.