september 23, 2008

Kulturhockey/hockeykultur.

Just ja, jag var på hockey igår. Fin hall, jämn is. Vad mer kan man begära? Vinst vore väl kul när jag för en gångs skull pallrar mig till ladan. Men sån tur hade vi inte.

AIK förlorade, 4-5. Jag hade lite svårt att koncentrera mig på matchen. Jag satt mestadels helt fascinerad över att Kimmo Koskenkorva var så liten. Jag har hört att Krekula måste lyfta upp honom till duschknappen i omklädningsrummet efter matchen. Han ska få låna mina nya transvestitskor, lillstackarn!

Jag, Eva, Linus och Alle satt bredvid en kvinna som vi först trodde var Brad Morans morsa. En kvinna med gula hörselkåpor och rosa Sveatoppluva (bara denna kombination förtjänar en eloge) En kvinna som helt ogenerat skrek "Skate, motherfuckers" på bredaste kanadensiska, som om det vore det naturligaste i världen. En kvinna som viftade med sin medhavda röd-vita lönnlövsprydda flagga varje gång AIK gjorde mål. Klart det måste vara Morans morsa!

Tills Alle kläckte ur sig att det var en idrottslärare från Anderstorpsskolan som hette Ruthie. RUTHIE?! Låter som något sydstatarna skulle kunna döpa en minigris till. Inte namnet på Skellefteås roligaste fan sen Stengeorg...

6 kommentarer:

Anonym sa...

HAHAH ÅH HERRE MIN, RUTHIE!! Det här är ju bara för roligt, sjukare människa får du fan leta efter!

maria sa...

hade ni Ruthie? skate motherfucker-ruthie?! :D

Anonym sa...

Hockeyexperten har talat, jämn och fin is ;)

Alltså jag missade verkligen det där om Ruthie? När sa han det? For du verkligen hem efter du lämnat mig? ;)

Anonym sa...

Nää det hade vi inte, men hon är rätt känd på skolan om vi säger så! :P

Anonym sa...

hahaha, ruthie är en stjärna :D

maria sa...

EVA: han sa det när vi var i bilen på väg att ta oss ut. Men du var nog för upptagen med att varva upp dig över medtrafikanter som inte tillämpade blixtlåsprincipen. HETS!