januari 10, 2009

Nytt år. Nya löften.

Många är det som lämnar nyårslöften så här års. Sluta röka, äta nyttigare, träna mer.

Det där med att träna, ja. Jag läste i en ansedd tjejtidning (vill inte avslöja vilken av rädsla att förstöra mittt rykte men den börjar på V och slutar på -revyn) härom dagen. Adam Alsing var gästkrönikör. Allas vår klämkäcka Adam som ledde Grammisgalan i veckan och förpestar etern om vardagsmorgnarna.

Hur tränar du? Löd en fråga till honom. Svaret var "Jag simmar en gång i veckan och går promenader. Sen kör jag lite hantlar för bicepsen".

Say what? Hantar för vilka biceps? Jag misstänkte direkt att det här var ett uttalande i I-never-had-sex-with-that-woman-klass.

Men sedan läste jag vidare och fick reda på att det var Kikki Danielsson som var Adams personliga tränare. Då andades jag ut och insåg att det kanskekanske låg lite sanning i uttalandet i alla fall. I tidningen fick man också se hur träningspassen var upplagda:

Träningsschema dag 1: Ta en falukorv i vardera hand. Gör långsamma bicepscurls och ta en tugga av korven efter varje repetition. Upprepa tills halva korven är uppäten. Vila två minuter. Fortsätt repetitionerna tills båda korvarna är uppätna. Kör detta pass två gånger om dagen, 3-4 dagar i veckan. Variera vikter mellan pilsnerkorv och cognacsmedvurst under dagarna.

Lycka till önskar Kikki. Runt Kikki hade hon målat ett stort rött hjärta med läppstift i färgen "Cherry Berry" också.

Hoppas det går bra med träningen i år, Adam. Nu blev jag jättesugen på stuvade makaroner helt plötsligt. Vi hörs efter luch.

Shine on!

1 kommentar:

Hugo sa...

Den s.k. "Fetknoppen" som träningsformen kallas