januari 24, 2009

Ett bryskt uppvaknande.

Imorse ringde mamma och väckte mig vid ungefär 10.36.

-MARIA!!! Vilken låt är det här?

Yrvaken och förvirrad fattar jag ingenting. Har jag hamnat mitt i nån frågesport på radion? Jag hör nåt slags brus i bakgrunden men lyckas inte urskilja något igenkännbart.

-Va?

-Men vilka är det som sjunger? Nästan skriker mamma K igen, väldigt uppjagad.

Jag fattar fortfarande ingenting, men anstränger mig för att hitta igen någon slags melodi från bruset som uppstår när hon frenetiskt försöker trycka in mobilen i radions högtalare.

-Skynda! Åtta bokstäver. C-lucka-L-fem luckor.

Med ens blir jag klarvaken. Det är ju lördag och klockan är efter tio. "Coldplay" svarar jag och hinner knappt avsluta sista stavelsen innan jag hör ett klick och hon har lagt på.

Melodikrysset är heligt om lördagsförmiddagarna...

Nu äre party! Shine on!

Inga kommentarer: