augusti 20, 2008

Och ge fan i rabatterna!

Vi ska ordna en kräftskiva i helgen, jag och mina vänner.

Mamma är ganska lugn. Pappa är mer orolig;

- Det får ju inte blir något fylleslag här i helgen.
- Nejdå, det är lugnt, försäkrar jag.
- Ni måste ju vara nyktra, någon måste ju ha ansvaret.
- Jo, ehum självklart, öh...alltså det där löser sig, du vet.

Mamma levererar slutknorren på diskussionen;

- Och jag blir faktiskt ledsen om någon kräks i rabatterna.

Just det, hör sen och punkt slut. Vi ses på lördag!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Tjenare! mkt trevligt att ha maar tillbaka i bloggosfären :)
kan tyvärr inte komma på lördag, då sitter jag i en liten etta i sundsvall och blir gråhårig över alla ikea-möbler som vägrar sitta ihop som dom ska...
men hoppas att ni (och rabatterna) får en trevlig kväll iaf! ;)

maria sa...

AH, man tackar så hjärtligt, nu väntar jag bara på att nakenchockerna och hatattackerna skall vakna till liv igen!

Typiskt det där, men misströsta icket, det kommer fler kräftskivor!

All lycka i Sundsvall! :) Take care.

Anonym sa...

Din mamma kan vara lugn jag ska ta väl hand som rabatterna jag har galet gröna fingrar ;) Och kräftorna är inhandlade och så även spriten såklart tror att min plunta får följa med på lördag ;)

maria sa...

HAHA, jag tror det är säkrast att jag inte berättar det, annars kommer du bli anställd som trädgårdsmästare på heltid! ^^

Du, det låter GULD! Imorrn skall även jag bege mig mot bolaget och ladda upp! Helan går! :D Tagga!