augusti 30, 2008

Amma mamma

Egentligen har jag inte så mycket mot mammor som ammar sina barn offentligt. Det är ju det naturligaste i världen. Bara jag slipper titta på...

Jag och mamma K och faster I var ute och gjorde stora stan och skulle äta lunch på Lilla Marie förra veckan. Grekiska biffar med fetaost och potatissallad stod på menyn och jag kände att en gastronomisk orgasm var nära förestående.

Vid bordet framför oss hade ett gäng unga mammor varit på barnvagnsrally och tog igen sig med en kopp kaffe tillsammans med sina ungar. Gulligt, tänkte jag och skulle precis hugga in på min biff.

Jag var dock inte den enda som högg in. En utav mammorna kastar fram sitt högra bröst till sin lille gosse så att det går ett vindrag på 27 sekundmeter genom lokalen. Och innan jag hinner upprepa mantrat "Titta inte på tutten, titta inte på tutten" tillräckligt många gånger i mitt inre så är min blick där som en målsökande projektil.

Det var den lunchen. Ett sårigt hängbröst med ett tillhörande fastklamrande spädbarn förvandlade den stundande matorgasmen till ett oaptitligt antiklimax.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Barnen vill väl också ha munorgasmer!
Den orala fasen brukar ju räcka (minst) upp till ett och ett halvt års ålder.

Anonym sa...

Hahaha!!

Helt klart värre än urringningar på spanska.